Ouders en scholen over ons

Op het Rinket hebben we zo’n vier jaar met Bureau Klasse/ Annemiek Spiekerman samengewerkt aan verschillende verbetertrajecten. We hebben gewerkt aan stellen, woordenschat en Close reading.

Vooral voor Close reading (of, zoals wij dat noemen: verdiepend lezen en luisteren) hebben we ruim begeleiding ingezet door hier lesson study en meerdere begeleide klassenbezoeken per jaar in te kopen. Annemiek heeft als expert een grote toegevoegde waarde gehad in onze leergroepen. We zijn samen met haar trots op wat we hebben bereikt op het gebied van Close reading. De opbrengsten van begrijpend lezen zijn verbeterd en misschien wel het meest belangrijk: leerlingen en leerkrachten vinden lezen weer leuk.
De teamleden zijn enthousiast over de begeleiding en scoren op de enquête aan het einde van het schooljaar altijd een 4 op een vierpuntschaal voor haar begeleiding.
We ervaren Annemiek Spiekerman als een enthousiaste, positieve en bekwame persoonlijkheid. Wij raden haar echt aan!
Margriet de Boer directeur Het Rinket en De Fakkel.

Begaafdheidsonderzoek (groep 6)

Annemiek heeft ons ontzettend geholpen door onze dochter te testen en ons te begeleiden met het vinden van een passende opleiding, dat alles op een onwaarschijnlijk korte termijn. Zeer tevreden over de kwaliteit van het onderzoek, de begeleiding, de communicatie en flexibiliteit!

Dyslexiebegeleiding Max (groep 4)

Wij hebben de begeleiding van Annemiek Spiekerman met onze zoon als zeer betrokken en deskundig ervaren. Onze zoon (groep 4) heeft begeleiding ontvangen i.v.m. dyslexie. Hij had een flinke achterstand op het gebied van lezen, spelling en schrijven. Ondanks zijn weerstand heeft Annemiek hem goed vooruit kunnen helpen. Ik zou haar van harte aanraden.

In de aanloop van de begeleiding van onze beide kinderen voor dyslexie, was ik onder de indruk van de benadering van Annemiek. Haar open, eerlijke en onderbouwde advies gaf ons alle vertrouwen om met haar verder te gaan. Uiteindelijk heeft na overleg met en op advies van Annemiek, een van onze kinderen geen begeleiding nodig gehad en moesten wij voor ons andere kind helaas bij een andere instantie zijn. Was de situatie anders geweest, dan hadden we zonder een spoor van twijfel voor Bureau Klasse! gekozen. Uit alle gesprekken bleek heel duidelijk dat ze echt kijken naar wat je kind nodig heeft en open zijn in wat zij wel en, spijtig genoeg, niet kunnen doen. Helaas hebben wij ook al anders meegemaakt.
Machteld
Dyslexiebehandeling Iris (Groep 7)
Nadat onze dochter vorig jaar was getest voor dyslexie, zijn we in contact gekomen met bureau Klasse. In november zijn de bijlessen met Annemiek Spiekerman gestart, elke week 45 minuten. Al bij de eerste toets, bleek dat ze vooruitgang had geboekt. Thuis zijn we ook aan de slag gegaan met ‘flitsen’, lezen en woordjes oefenen.
Bij de tweede toets had ze haar achterstand bijna helemaal ingelopen. Met spelling loopt ze zelfs voor! Dit was de aanleiding om in juni de begeleiding te stoppen.
Onze dochter is elke week gemotiveerd heen gegaan. Gevraagd naar de reactie hoe ze het vond: “Super goed en gezellig!”
Theo en Annemiek
Rekenbegeleiding Max (Groep 8)
Dankzij de deskundige hulp en begeleiding van Natasja, die gespecialiseerd is in rekenproblemen, gaat onze dochter nu met veel meer vertrouwen naar school.
Bureau Klasse heeft naar onze mening bijgedragen tot het oplossen van een groot aantal problemen en ons goede richtlijnen gegeven voor het toekomstige middelbare schooltraject. Daarvoor zijn wij en onze dochter Bureau Klasse zeer dankbaar!
Familie Verhoef
Dyslexiebehandeling Karlijn (Groep 6)
Onze dochter is ruim een jaar wekelijks bij Annemiek geweest. In dat jaar is veel vooruitgang geboekt, niet alleen op technisch gebied, Annemiek was ook haar steun en toeverlaat op momenten dat het op school wat minder lekker liep.
Wij zijn ontzettend blij met het feit dat Annemiek heeft kunnen bewerkstelligen dat de frustratie van onze dochter over haar lagere tempo werd gereduceerd.
Elke week keek onze dochter echt uit naar het bezoek aan Annemiek. Ze hadden een goede klik. Ook genoot ze van de leuke boeken die ze daar samen “voor-koor-door” lazen.
Bedankt Annemiek voor je aandeel in het gezamenlijke schoolgesprek wat we met jou, onze dochter, juf en de intern begeleider voerden. Daarin zijn heldere afspraken vastgelegd, zodat onze dochter ook op school beter werd ondersteund. 
Dyslexiebehandeling Nick (Groep 5)
Toen Nick bij Annemiek kwam, was hij onzeker over zijn schoolwerk. Dit werkte ook in andere bezigheden door. Ondanks dat hij zeker niet “dom” is, lukte het niet om goed te spellen en bleef lezen op een laag niveau hangen. Door hard te werken onder begeleiding van Annemiek en thuis, met ons, lukte het om op groepsniveau te komen en zelfs beter.
Nick ging ondanks het intensieve traject graag naar Annemiek. Ze hield rekening met zijn interesses om hem te prikkelen en dat heeft enorm geholpen. Door Annemiek haar geduld, optimisme en grenzeloze enthousiasme weet Nick waar hij staat en dat hij er zeker mag zijn. Hij zou nog wel eens terug willen, want Annemiek heeft een plekje in zijn hart gekregen, maar is ook trots dat het niet meer nodig is.
Tanja (moeder van Nick)
Lees- en spellingbegeleiding Jack (groep 4)
Via een ouder van school kwamen wij bij Annemiek Spiekerman, net als zij is onze ervaring bij Annemiek heel goed! Het niveau van Jack was erg laag en Annemiek heeft hem heel goed begeleid. Zocht verder dan de “gebruikelijke begeleiding”. En dat werkte, hij maakte vooruitgang! Geweldig!
Jack ging blij naar de lessen en het huiswerk, 3 keer in de week, was ook niet te veel zodat het goed te doen was.
Ook gaf Annemiek aan op school dat het beter is de lesstof anders te geven aan Jack. Bijvoorbeeld geen lappen tekst, als hij dat zag dwarrelden alle woorden al. Advies: stukjes te kopiëren, uitvergroten etc. Dit is ook zo goed geweest!! Er kwam veel meer rust en duidelijkheid voor hem.
Bedankt Annemiek! Groetjes Anita, Kees en natuurlijk van Jack