Beter bij de Les is een bewezen effectieve, individuele training speciaal voor kinderen met zwakke executieve functies, zoals bijvoorbeeld kinderen met ADHD en/of andere leerproblemen.
Door het volgen van de Beter bij de Les-methode krijgen kinderen op school meer inzicht in hun leergedrag. Het kind wordt getraind om naar het eigen (executief) functioneren te kijken, zodat het zichzelf uiteindelijk zo veel mogelijk zelfstandig kan bijsturen. Naast het aanleren van leerstrategieën ten aanzien van aandacht, planning, werkgeheugen, doel- en taakgericht gedrag en metacognitie, wordt ook de werkgeheugencapaciteit getraind.

 

Beter bij de Les is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar die op de basisschool problemen ondervinden met hun executieve functies. Executieve functies zijn de regelfuncties van het brein. Het gaat bijvoorbeeld om functies als het werkgeheugen, aandacht en concentratie, plannen en controleren en impulscontrole. 

Wij zijn opgeleid tot coach Beter bij de Les door PI-research. In onze arrangementen combineren wij de individuele Beter bij de les-methode met coaching in de groep. Zo ondersteunen we leerlingen om de geleerde vaardigheden ook in de groep toe te passen.